Az ATAKOMB Kft. megtervezte, a Motor-Systems Kft. beépítette. A kanalas kotrógép két fő hajtóműves motorja már a végletekig kiszolgálta a bánya igényeit és elérkezett az időpont, hogy új hajtás kerüljön beépítésre. Feladatunk a több tonnás hajtások leszerelése és az új hajtás felszerelése, miközben új közdarabot is kellett gyártani, mert nem ugyan azokkal a felfogató méretekkel rendelkezett az új hajtás. Több hónapos előkészület előzte meg a nem mindennapi cserét, amit 3 munkanapon belül végeztünk el és adtuk vissza az üzemnek. A munka sikerességét egy a bolygóművet és a villanymotort összekötő kuplung anyaghibája kicsit beárnyékolta, de egy új kuplung beépítésével gyorsan visszaállt a munkába.
Alkatrészlista
2db EP 316R4 154 FZ V05B Spec. N160x5x30 DIN5480
Kúpkerekes előtéthajtású bolygókerekes hajtómű behajtótengellyel
Behajtó fordulatszám: n1=1500/perc
Maximális behajtó fordulatszám: n1max=2500/perc
Áttétel: i=153,74
Névleges kihajtó nyomaték: Mn=95.000Nm
Maximális kihajtó nyomaték: Mmax=195.000Nm
Kihajtó fordulatszám: n2=9,6/perc
Spec: Egyedi kialakítású kihajtótengelyel
Fs=1,44 (75kW 4p)
Gyártámány: Morgensen
2db KRG 17K Hidrodinamikus tengelykapcsoló
2db 75kW 4p 280 B5 400/690V 50Hz IP55 F class IE3 CMS villanymotor
2db Közdarab a kotró és a hajtómű közé